تقویم فروردین 96|دانلود تقویم 96 با مناسبت ها|تقویم 96 ژئوفیزیک|تعطیلات سال 96

1 فروردین آغاز نوروز (تعطیل)

2 فروردین عید نوروز (تعطیل)

3 فروردین عید نوروز (تعطیل)

4 فروردین عید نوروز (تعطیل)

10 فروردین ولادت حضرت امام محمد باقر علیه السلام (57 ه ق)

12 فروردین روز جمهوری اسلامی ایران (تعطیل) – شهادت حضرت امام علی النقی الهادی علیه السلام (254 ه ق)

13 فروردین روز طبیعت (تعطیل)

19 فروردین ولادت حضرت امام محمد تقی علیه السلام «جواد الائمه» (195 ه  ق)

22 فروردین ولادت حضرت امام علی علیه السلام (23 سال قبل از هجرت) (تعطیل)

24 فروردین وفات حضرت زینب سلام الله علیها (62 ه ق)










برنامه امتحانات نهایی خرداد 96|زمان امتحانات خرداد 96|تاریخ امتحانات خرداد 96|برنامه امتحانات خرداد 97

برنامه امتحان نهایی خرداد 96|زمان امتحانات خرداد 96|تاریخ امتحانات خرداد 96|تاریخ شروع امتحانات نهایی خرداد 96

پنج‌شنبه 12 اسفند 1395 ساعت 22:05


آزمون‏های تشریحی کانون فرهنگی آموزش برای شبیه ‏سازی امتحانات مدارس در ‏سال گذشته برگزار شد و حالا دانش ‏آموزان عزیز می‏توانند برای آزمون‏های تشریحی ‏سال 96-95ثبت ‏نام کنند.

1-در سال تحصیلی جدید دانش ‏آموزان گروه‏های سوم ریاضی، سوم تجربی، سوم انسانی، دهم ریاضی، دهم  تجربی،نهم متوسطه،هشتم متوسطه وهفتم  متوسطه می ‏توانند از آزمون‏های تشریحی استفاده کنند

2-آزمون تشریحی در هر گروه آزمایشی دوتا شش درس مهم را در بر می ‏گیرد.

3-برای هر درس حداکثر پنج بار، یک بار برای آمادگی در تابستان ویک بار در مستمر اول،نیم سال اول ،مستمر دوم ونیم سال دوم  آزمون تشریحی گرفته می ‏شود.

4-آزمون‏ های آمادگی برای دوره تابستان سه پنج‏شنبه در شهریورماه 95 و آزمون‏ های آمادگی برای سال تحصیلی در دوازده پنج‏شنبه از آبان تا اردیبهشت ‏ماه برگزار می ‏شود.

5-برنامه‏ ی زمان بندی  آزمون‏ها برای  هر درس را می ‏توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

6-تصحیح برگه‏ ی شرکت‏ کنندگان توسط دو مصحح که نظر خود را به صورت مستقل اعلام می‏کنند انجام می‏شود و در صورت وجود اختلاف در نمره، کار به داور سوم ارجاع می ‏شود.

7-دانش‏ آموزان شرکت‏ کننده می‏ توانند دست خط و نمره‏ ی خود و نظر هر یک از مصححان را حداکثر 24 ساعت پس از پایان آزمون روی سایت تشریحی www.tashrihi.ir  مشاهده کنند

8) پس از پایان آزمون، DVD فیلم حل سؤالات و رفع اشکال هم در اختیار کلیه ‏ی شرکت‏ کنندگان قرار می‏گیرد.



آزمون‌های تشریحی برای شبیه سازی امتحانات + برنامه امتحان ها  


برنامه امتحانات نهایی خرداد 95

زمان امتحانات خرداد 96

برنامه امتحانات خرداد 96

تاریخ امتحانات خرداد 96

تاریخ امتحانات نهایی 96

برنامه امتحانات نهایی خرداد۹۶

برنامه امتحانات نهایی خرداد96

تاریخ شروع امتحانات نهایی خرداد 96

علم و دانش عقل و اندیشه است

سازگاری علم و دین در اندیشه اسلامی

تازه کردن چاپ
(cached)

اسلام که کامل‏ترین دین الهى است ، موضع کاملا دوستانه‏اى با علم و دانش دارد. اسلام از انسان مى‏خواهد که براى کسب علم و معرفت تلاش کند و هرگونه سختى و دشوارى را در این راه بر جان و دل بپذیرد.
  • اسلام براى آموختن علم هیچ‏گونه محدودیت زمانى و مکانى قایل نیست و انسان مسلمان باید از گهواره تا گور در طلب علم و کسب دانش باشد .
اسلام حکمت و دانش را گمشده مؤمن، کسب دانش را فریضه، مجلس علمى را بهتر از عبادت، و مداد دانشمندان را برتر از خون شهدا مى‏داند.
اسلام مى‏گوید: هر چه دانش انسان بیش‏تر باشد معرفت او نسبت ‏به خداوند و در نتیجه خداپروایى و تدین او افزون‏تر خواهد شد.

  • این سفارش‏ها و دستورات دینى، چه به صورت مستقیم و به عنوان احکام و دستورات دینى و چه به صورت غیر مستقیم و از طریق نفوذ در سایر عناصر فرهنگى، محرک‏هاى قوى و نیرومندى در انسان مسلمان براى انجام پژوهش‏هاى علمى به وجود مى‏آورند و اگر موانعى در کار نباشد در سایه این محرک‏هاى دینى، علم در زمینه‏هاى مختلف به سرعت رشد نموده و شکوفا خواهد شد، همان‏گونه که در قرون نخست تاریخ اسلام ، مسلمین در رشته‏هاى مختلف علوم به پیشرفت‏هاى سریع و چشمگیرى نایل آمدند.

  • لذادر اندیشه اسلامی نیز بیان شده که بین علم ودین سازگاری و توافق کامل وجود دارد . در اسلام روی علم نافع تکیه و تأکیدشده است و علم، هم در این اندیشه تنها علم دین و یا علم عقاید و علم کلام نیست و یا مقصود از علم در اندیشه اسلامی ، تنها این نیست که نفع به آخرت داشته باشد.

منظور از علم نافع ، علمی است که به نوعی به حال انسان سودمند واقع شود چه سود و نفع مادی باشد و چه سود و نفع معنوی و اخروی.
بنابر این اسلام هیچگونه تضاد و تعارضی باعلم ندارد و قدر مشترکهای فراوانی میان حقیقت علم و حقیقت دین وجود دارد.

  • البته باید گفت مبنای علم جدید ، عقل و خرد انسان است ، همان عقل و خردی که مبنای اصلی و داوری ها و مبنای اصلی در دیانت و شریعت است ، « العقل ماعبد به الرحمان و اکتسب به الجنان » عقل وسیله عبودیت خدای رحمان و وسیله کسب بهشت و جنان است.

همان عقلی که اولین مخلوق الهی و مفتخرترین نام در اندیشه شیعی است چگونه می شود که اندیشه اسلامی چنین در اوج به عقل نگاه کند ولی محصولات آن را نادیده بیانگارد اندیشه اسلامی، با بت شدن علم سیانتیسم و با بت شدن عقل مخالف است، نه با بهره وری از علم و عقل.

  • اسلام مخالف جهل است و فضل و شرف علم و عالمان در کلمات دینی تصدیق شده است، کسانی که بیان می کنند که دین با علم جدید سر ناسازگاری دارد ، قطعا دین را نشناخته اند و موضوع دین و ، درباره دنیا ، طبیعت و نیازهای انسان را نشناخته اند و از سر عدم معرفت ، چنین نسبتی را به دین داده اند.

منابع

  • ماهنامه اندیشه حوزه، سال هفتم ، شماره ششم ، ص97